ویژگی‌های یک سایت فروشگاهی خوب

ویژگی‌های یک سایت فروشگاهی خوب

برای داشتن یه فروشگاه اینترنتی خوب و موفق، باید یه سایت فروشگاهی خوب داشته باشید.

در ادامه، با ویژگی‌های یه سایت فروشگاهی خوب آشنا می‌شید.

برخی از ویژگی‌های یک سایت فروشگاهی خوب

۱- ظاهر سایت، ساده اما زیبا و کاربرپسند باشه

ظاهر سایت، اولین چیزیه که کاربر بعد از ورود به سایت شما باهاش روبه‌رو می‌شه.

پس خیلی مهمه که سایت یه ظاهر زیبا داشته باشه و بتونه کاربر رو جذب خودش بکنه.

البته سادگی هم یه اصل مهمه. بعضی وقتا برای زیبایی یه کارای پیچیده‌ای انجام می‌شه که اصلاً نیاز نیست و حتی ممکنه نتیجۀ عکس بده.

۲- کارایی سایت، قابل استفاده برای همۀ کاربرها باشه

بعد از ظاهر سایت، مهم‌ترین نکته، کارایی سایت و راحتی کار کردن با سایت هست.

سایت و اجزاش باید طوری طراحی بشن که همۀ کاربرهای سایت با هر میزان تجربه‌ای بتونن تو کار کردن با سایت شما، گلیم خودشونو از آب بکشن بیرون و مشکلی تو کار کردن با سایت نداشته باشن.

اینکه کاربرا بتونن برای خریدشون، به‌راحتی از دیدن محصول، اضافه کردن به سبد خرید، پرداخت هزینه‌ها و اطلاع‌رسانی در مورد خریدشون یه مسیر ساده و بدون مشکل رو طی کنن، خیلی مهمه.

اگه انجام این کارا برای کاربر سخت باشه و با مشکل مواجه بشه، احتمال اینکه از خریدش منصرف بشه یا دیگه از شما خرید نکنه، هست.

۳- طراحی سایت باید ریسپانسیو (واکنش‌گرا) باشه

قبلاً تو مطلب «سایت ریسپانسیو (واکنش‌گرا یا Responsive) چیست؟» در مورد طراحی ریسپانسیو توضیح دادیم. برای آشنایی کامل با این موضوع، می‌تونید اون مطلب رو بخونید.

اما اگه بخوایم خیلی خلاصه بگیم، طراحی ریسپانسیو به این معنیه که هر کاربری بتونه با هر دستگاهی که داره (کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی)، سایت شما رو بدون هیچ مشکلی باز کنه و از تمام امکاناتش استفاده کنه.

۴- سرعت سایت باید بالا باشه

یکی از دلایلی که کاربرا ممکنه به‌سرعت سایتتون رو ببندن، سرعت پایین سایته.

کاربر با سرعت پایین، کلافه می‌شه و می‌ره سراغ رقبای شما.

پس سرعت بالای سایت، یکی از ویژگی‌های مهم یه سایت فروشگاهی خوب هست.

۵- دسته‌بندی و توضیحات محصولات واضح و کامل باشند

اینکه دسته‌بندی محصولات واضح باشند و گیج‌کننده نباشند، یکی از موضوعاتیه که می‌تونه مهم باشه.

همچنین توضیحات محصولات باید کامل باشه و تصاویر مختلفی از محصول گذاشته بشه که کاربر اطلاع و آگاهیِ کامل از محصول، بتونه خریدش رو انجام بده.

این دو نکتۀ به‌ظاهر ساده، خیلی می‌تونه روی مشتری و تصمیم‌گیری‌ش تأثیرگذار باشه و کمک کنه که راحت‌تر دست‌ودلش به خرید از شما بره.

۶- امکان جست‌وجو و فیلتر کردن محصولات

برای راحتیِ هرچه بیشتر کاربر (مشتری)، این دو امکان رو هر سایتی باید داشته باشه.

البته ویژگیِ جست‌وجو که تقریباً یه چیز مرسومه و تقریباً تو همۀ سایت‌ها پیدا می‌شه.

اما امکان فیلتر کردن محصولات، ویژگی‌ای هست که هنوز یا تو اکثر سایت‌ها دیده نمی‌شه و یا این ویژگی به‌درستی پیاده نمی‌شه.

اگه این امکان به‌درستی تو یه سایتی پیاده بشه، خیلی می‌تونه به کاربر کمک کنه که به‌راحتی اون چیزی رو که می‌خواد انتخاب کنه و بره به سمت خرید اون محصول.

کاربر با فیلتر کردن مواردی مثل بازۀ مبلغ (مقدار مبلغی که می‌تونه برای یه محصول مشخص پرداخت کنه)، جنس محصول، رنگ محصول و یا حتی ویژگی‌های خاص هر محصول، دقیقاً محصول مورد نظرش رو پیدا کنه و خریدش رو انجام بده.

۷- داشتن صفحۀ تماس با ما، و پشتیبانی خوب

شما باید یه صفحۀ تماس با ما داشته باشید که کاربر بتونه اطلاعات تماستون رو اونجا ببینه و در صورت نیاز، با شما تماس بگیره و مشکلش رو با شما مطرح کنه.

در مورد پشتیبانی خوب هم تو مطلب «ویژگی‌های یک پشتیبانی خوب» که قبلاً منتشر کردیم، توضیحاتی دادیم که خوندنش خالی از لطف نیست.

به غیر از موارد بالا، مواردی مثل صفحۀ سوالات متداول، امکان چت آنلاین، امنیت سایت، امکان مقایسۀ محصولات و مواردی مثل اینا هم هستن که با رعایتشون می‌تونید یه سایت فروشگاهی خوب و یه فروشگاه اینترنتی خوب داشته باشید.

خب! با توجه به همۀ نکاتی که راجع به این موضوع گفتیم، اگه بازم نیاز به راهنمایی تو این زمینه داشتید، می‌تونید با شرکت ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم رو انجام بدیم.

شماره تماس (شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۹ تا ۱۷): ۰۱۳۳۳۶۰۹۰۶۴

وب‌سایت کاراوب: https://www.karawebco.ir

طراحی سایت فروشگاهی: https://www.karawebco.ir/ecommerce.html

برای خوندن مطالب بیشتر، به صفحۀ اصلی وبلاگ کاراوب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.